Ydelser
Keepers højtuddannede ressourcer har stor erfaring med varetagelsen af interimroller ved behov for midlertidig assistance i økonomifunktionen på alle niveauer. Så har du brug for interim assistance i økonomifunktionen, så lad vores eksperter hjælpe dig
Hvad er interim?
I forretningsverdenen og arbejdsmarkedet refererer “interim” typisk til midlertidige ansættelser eller midlertidige stillinger. Det indebærer at ansætte en person til at udføre en bestemt rolle eller opgave i en organisation i en begrænset tidsperiode. Interim er også tilknytning af konsulenter, som fx I har mulighed for at gøre med vores specialister.
Interim tilpasset jeres behov
Nedenfor lister vi nogle af de ting, vi har erfaring med. Listen er ikke udtømmende, så kontakt os, hvis du står med en opgave, du har brug for hjælp til.
Keepers’ ressourcer udfører projekter inden for design og implementering af projekter i økonomifunktionen og har erfaring med såvel projektledelse som selve eksekveringen af projektet.
- Interim assistance
- Højtuddannede konsulenter
- Oprydning af regnskab
- Procesoptimering
- ERP-assistance
- Sparring & support
Interim assistance
Alle Keepers økonomikonsulenter er højtuddannede og eksekverende. Vi indgår i økonomifunktionen på alle niveauer i roller såsom som debitor-, kreditor- eller finansbogholder, financial controller, business controller, regnskabschef/finance manager og Interim CFO.
Vi er proaktive konsulenter, der assisterer i økonomifunktionen i den periode og det antal dage per uge, der er behov for ekstra assistance. Afhængigt af virksomhedens behov kan vi sætte ind med en enkelt konsulent eller et team af økonomikonsulenter.
Højtuddannede konsulenter
Alle økonomikonsulenter i Keepers har en kandidatuddannelse eller HD 2. del i regnskab, finansiering eller økonomistyring. Vi er typisk uddannet cand.merc. AUD/FIR/ASC/FIB/AEF/MAC/FSM/IB/Økonomistyring, cand.polit. eller cand.oecon.
En Keepers fornemste rolle er at kunne indgå i vores kunders økonomifunktion som en vellidt kollega. Derfor har vi stort fokus på at udvælge konsulenter, der har et højt serviceniveau, kan lide at samarbejde, er proaktive, ydmyge overfor nye opgaver og frem for alt i øjenhøjde. Vi er med andre ord den helt perfekte interim assistance, uanset jeres behov
Kvalificerede konsulenter til interim assistance
Vores konsulenter oplæres helt fra bunden af, så de får værktøjskassen inden for regnskab på plads i debet/kredit og i de økonomisystemer, der relaterer sig hertil, såsom Business Central, SAP, Oracle, Microsoft Dynamics 365, E-conomic, Axapta, Navision, Odoo etc.
Dette betyder, at de typiske startroller for en økonomikonsulent hos Keepers er rollen som debitor-, kreditor- og finansbogholder. Derefter oplærer vi vores konsulenter i afstemninger, controlling, rapportering etc., så de udvikler sig på en stejl læringskurve og bliver i stand til at rykke op og varetage tungere roller i økonomifunktionen.
Keepers konsulenter gennemfører et struktureret læringsforløb, der udvikler vores konsulenter fra grønne økonomikonsulenter til stærkt funderede CFO-profiler. Keepers arbejder i en klassisk konsulentpyramide fra Assistant til Partner, hvilket betyder, at vi kan besætte ethvert niveau i økonomifunktionen.
Oprydning af regnskab
Vi oplever løbende, at der kan være behov for en “oprydning” i regnskabet. Det kan være gamle poster i balancen, uorden i anlægskartoteket eller i forbindelse med nye kontoplan. Keepers har stor erfaring med interim oprydningsopgaver, og kan varetage dette som et optimeringsprojekt, hvor vi implementerer nyt balanceafstemnings – eller controlling setup.
Procesoptimering
Optimering og effektivisering af processer er en del af vores økonomikonsulenters DNA. I takt med at vores konsulenter arbejder sig ind i deres primære opgave hos vores kunder, vurderer vi således potentiale for forbedring.
Dette kan være digitalisering af udlægsproces, fakturaflow, optimering af eksisterende excelmodeller, implementering af BI til rapportering, automatisering vha. robotter (RPA), afstemningstemplates, bedre udnyttelse af det eksisterende ERP-system, ny fordeling af roller og ansvar i økonomifunktionen, fast close for månedsluk etc.
ERP-assistance
Generelt har vi i Keepers en høj forståelse for økonomisystemer, og for hvordan der skal arbejdes i dem. Derfor er det ikke selve systemet, vi arbejder i, der er afgørende for vores succes i arbejdet hos vores kunder, men vores digitale mindset kombineret med en stærk forståelse for regnskab.
Vi har igennem tiden arbejdet med alle ERP systemer og de hjælpesystemer, der ligger rundt om. Vi assisterer ofte med at bruge økonomisystemet korrekt og agerer bindeled mellem jer og jeres ERP-leverandør.
ESG controlling
I en tid, hvor bæredygtighed, social ansvarlighed og god virksomhedsledelse (ESG – Environmental, Social, and Governance) spiller en stadig mere central rolle – ikke mindst som følge af skærpede lovgivningskrav, vokser interessen for ESG-området.
Vi tilbyder ESG controlling, hvilket indebærer sikring af dataindsamling og analyser til rapportering, rådgivning om ESG-spørgsmål, overensstemmelse med gældende lovgivning og regulativer, udvikling af interne politikker, engagement med interessenter og evaluering af potentielle risici.
Trusted advisor inden for økonomi & regnskab
Vi sætter en ære i at levere gode ydelser til alle kunder hver gang og skabe en stærk relation med vores kunde. Vi sætter altid barren højt, når vi går til en opgave, og forsøger altid at ‘outperforme’ os selv ud i god service, nærvær og kvalitet i leverancen.
Samarbejder I med os, får I ikke blot en servicepartner, men også en fast sparringspartner på økonomi og regnskab. Vi har desuden et godt netværk i branchen og samarbejder med glæde med andre dygtige samarbejdspartnere, herunder revisorer, jurister, moms- eller skatteeksperter etc.
Kontakt mig for mere information
Partner | Consulting
Hør mere om
interim consulting
Interim consulting er ikke kun et værdifuldt redskab til at løse midlertidige problemer, det kan også være en strategisk ressource til at forbedre langsigtede resultater. Hør mere om vores interim consulting ydelser her:
Fordele ved
interim assistance til din virksomhed
Interim assistance har vist sig at være en værdifuld strategi for organisationer af forskellige størrelser og brancher. Der er flere fordele ved at anvende interim ekspertise:
- Fleksibilitet: Organisationer kan tilpasse deres arbejdsstyrke efter behov og hyre medarbejdere på interim basis, når der opstår akutte udfordringer eller midlertidige behov.
- Ekspertise på kort sigt: Med en interim ressource, træder eksperter ind og håndterer komplekse opgaver, projekter eller problemer med en høj grad af professionalisme og effektivitet.
- Omkostningseffektivitet: I forhold til at ansætte en fuldtidsmedarbejder med de samme kvalifikationer kan interim assistance ofte være mere omkostningseffektiv. Organisationer undgår omkostningerne ved faste ansættelsesforhold, inklusive løn, goder og uddannelse.
- Målrettet ekspertise: Interimkonsulenter kan tilbyde organisationsbestemte kompetencer, der er nødvendige for at løse specifikke udfordringer. Dette kan omfatte færdigheder som procesoptimering, ERP-implementering eller økonomisk rådgivning.
- Procesoptimering: Interimkonsulenter kan bidrage til at identificere ineffektive processer og implementere forbedringer for at øge organisationens effektivitet og produktivitet.
Se flere
ydelser
Outsourcing af
økonomifunktionen
Digitalisering
af økonomifunktionen
Robotautomatisering – RPA
Rapportering & analyser i Excel & BI
Integration mellem systemer