Fem liter kaffe om dagen
Pia Meyer satte alle sejl ind helt fra begyndelsen og begyndte at invitere alle sine kontakter ind til kaffemøder for at få gang i netværket i Nordens Paris. Der blev brygget mindst 5 liter kaffe om dagen, og møderne kastede nye møder af sig, som med tiden udmundede sig i reelle opgaver. Sideløbende rekrutterede Pia to medarbejdere, som startede i februar, samtidig med at kontoret blev møbleret og færdigindrettet, helt klar til flere Keepers-konsulenter.
Rekrutteringen af Keepere i Aalborg gik strygende, og her blot seks måneder efter åbningen af kontoret i Aalborg tæller vi nu 9 Keepere med flere på vej grundet stor efterspørgsel på Keepers kompetencer. Blandt de senest tilkomne er Manager Jacob B. Jensen, som også er kommet med et stort netværk. Sammen med Pia har de fuld fokus på networking i den kommende tid, og visionerne er store. Så store, at de nyindrettede lokaler på visionsvej må være på lånt tid.
Hvordan ’tapper’ man ind i kulturen?
I Keepers er vi som bekendt én stor familie med en meget stærk kultur. Det er vi stolte af, og det er vigtigt for os at bevare den samme Keepers ånd i alle kroge af vores virksomhed, uanset hvilket team man er en del af, og hvor i landet man sidder til daglig. Det var da også Keepers profil og historien om den tætte familie, som Pia i sin tid faldt for.
“Måden Keepers var profileret på hjemmesiden og på sociale medier gav mig indtrykket af en utrolig professionel virksomhed, hvor ambitionerne er tårnhøje, og hvor man har hjertet på rette sted. Det faldt jeg for, og det måtte jeg bare være en del af”. – Pia Meyer, Senior Manager i Keepers Consulting, Aalborg.
På trods af at hele Aalborg-holdet er spritnye i rollen som Keepere, er de helt naturligt blevet en del af den ånd og kultur, som der værnes om.
”Udover at vi bruger samme rekrutteringsstrategi på tværs af landet, bliver der lagt mange kræfter i at styrke samarbejdet på tværs. Vi besøger hinanden, holder interne møder og prioriterer generelt det sociale. Og så har alle de eksisterende Keepere taget rigtig godt imod os og inddraget os i kulturen.”
Vi skal markere os på landkortet
Men det er ikke blot kollegaerne, der har taget godt imod det sidste nye skud på stammen. Det har kunderne også.
”Der er et kæmpe marked i Aalborg/Nordjylland, og folk er åbne og nysgerrige på, hvordan vi kan hjælpe. Det er så vores opgave at fortælle folk, at vi eksisterer, og fortælle dem hvordan vi kan hjælpe. Vi skal markere Keepers på landkortet. Interim assistance er vores kerneforretning, men procesoptimering er ligeledes et af vores helt stærke områder. I forbindelse med den nye bogføringslov med krav om digitalisering kommer vi til at se mange virksomheder stå overfor et systemskifte, hvor man går fra ’on premise’ opbevaring af regnskabsmateriale til cloudbaseret opbevaring. Her kan vi bidrage til en smidig proces, test m.m., så overgangen til nyt, tidssvarende ERP-system forløber problemfrit og uden at tage unødig tid fra kerneforretningen.
Har du brug for assistance i økonomifunktionen? Eller vil du selv være en del af holdet?
Skifte af ERP-system er blot en af mange ydelser, vi kan hjælpe med i Keepers, og uanset hvor i landet din virksomhed befinder sig, så har vi konsulenter, der kan hjælpe on site. – nu også 9 stk. i Nordjylland med flere på vej. Er du økonomistuderende og har en konsulent i maven, er du også velkommen til at sende os en ansøgning på cv@keepers.dk. Vi er altid på udkig efter talent. 😊